سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دفاع مقدس
منوی اصلی
مطالب پیشین
کارنامه عملیات ها
جنگ دفاع مقدس
همسنگران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید دیروز : 67
  • کل بازدید : 941579
  • تعداد کل یاد داشت ها : 570
  • آخرین بازدید : 103/2/13    ساعت : 1:40 ص
درباره ما
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
شهدا ، امام خامنه ای ، مقاله ، مداحی ، امام خمینی(ره) ، شهید ، دفاع مقدس ، رهبری ، آمریکا ، اسلام ، تفحص ، ایران ، داعش ، فتنه ، قم ، قوطی ، لبنان ، لبنانی ، م.ه ، مانیفیست ، مبارزه ، محمد جواد مظاهری ، محمد شهبازی ، مهدی ، موسوی ، میلیتاریسم ، ناتو ، نهضت ، نیروی قدس ، هیتلر ، ولایت ، کربلا ، کیهان ، مدافع حرم ، مذاکره ، مذهب ، مردم ، مرگ ، مغنیه ، فقه ، فقه حکومتی ، قاسم سلیمانی ، دبیرستان ، دفاع ، شهدا همدان ، شهید خرازی ، شهید زنده ، شهید مهدی نوروزی ، شهیدان ، شیطان بزرگ ، صدام ، ظلم ، عاشورا ، عراق ، علی چیت سازیان ، بسیجی ، پناهگاه ، پهلوی ، تجاوز ، دهه فجر ، دولت ، دکترین ، رزمنده ، روحانیت ، زفراندوم ، ژنرال ، سامرا ، سپاه ، ستار ابراهیمی ، سردار الله دادی ، سنگر ، سید حسن نصر الله ، شاه ، شبکه ، شعر ، شهادت ، جبهه ، جملات ، جنگ ، جهاد ، جهاد مغنیه ، جهانی ، حاج قاسم سلیمانی ، حبیب الله مظاهری ، حرم ، حزب الله ، حسن البکر ، حسن عباسی ، حسن مرادی ، حوزه ، حکومت ، خراسان ، خیانت ، اسلاید ، القاعده ، المنار ، امام حسن ، امام حسین ، آیزن هاور ، استراتژیک ، اسرائیل ، امام6 ، انقلاب ، انگلیس ، امام خمینی ، 9 دی ، آب ، آقازاده ،

الف: از امام علی النقی علیه السلام چند یادگاری برای ما رسیده است که متاسفانه در بین شیعیان نیز غریب می باشند. در این مجال مختصرا آنها را یادآور می شویم.

1- زیارت جامعه کبیره
درباره زیارت جامعه کبیره که اقیانوسی مواج از معارف الهی و مضامین عالی مشتمل بر معرفی مقام ائمه علیهم السلام است؛ در این مختصر نمی‌گنجد. اما به همین میزان می توان اشاره کرد که زیارت جامعه که به تعبیر علامه مجلسی(ره) از نظر سند و روایت از صحیح‌ترین و قوی‌ترین زیارات ائمه علیهم السلام است یادگاری عظیمی است که در حرم هر یک از ائمه معصومین علیهم‌السلام آن زیارت را می‌خوانیم.

2- زیارت غدیریه
زیارت غدیریه نیز سندی بسیار معتبر دارد و روایتگران و گزارشگران آن از بزرگان شیعه هستند، این زیارت مربوط به روز عید غدیری که امام هادی علیه السلام در سفری که به اجبار متوکل از مدینه به سامرا داشتند. در نجف اشرف بودند و این زیارت را خطاب به قبر مطهر جدّ بزرگوارشان حضرت علی(علیه‌السلام) قرائت کردند.

دوستداران اهل بیت از این نکته غافل نباشند که زیارت غدیریه مثل زیارت عاشورا که مخصوص روز عاشورا نیست؛ این زیارت هم مخصوص روز عید غدیر نیست و خوشبختانه محدث قمی نیز این زیارت را به طور کامل در کتاب شریف مفاتیح الجنان آورده‌اند و بر این نکته که هر روز می‌توان این زیارت را قرائت کرد، تصریح دارد.

3- دعای کوتاه در کنار قبر مبارک آن حضرت
امام هادی(علیه السلام) آنقدر مهربان است و آنقدر برای زائران و دوستداران و شیعیان خیر می‌خواهند که فرمودند: از خدا خواسته‌ام که هر کس این دعا را در کنار قبر من بخواند ناامید برنگردد:

زیارت غدیریه نیز سندی بسیار معتبر دارد و روایتگران و گزارشگران آن از بزرگان شیعه هستند، این زیارت مربوط به روز عید غدیری که امام هادی علیه السلام در سفری که به اجبار متوکل از مدینه به سامرا داشتند. در نجف اشرف بودند و این زیارت را خطاب به قبر مطهر جدّ بزرگوارشان حضرت علی(علیه‌السلام) قرائت کردند «یا عُدَّتى عِنْدَ الْعَُدَدِ وَ یا رَجآئى وَالْمُعْتَمَدَ وَ یا کَهْفى وَالسَّنَدَ یا واحِدُ یا اَحَدُ وَ یا قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَدٌ اَسْئَلُکَ الّلهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِکَ وَلَمْ تَجْعَلْ فى خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ اَحَداً صَلِّ عَلى جَماعَتِهِمْ وَافْعَلْ بى کَذا وَ کَذا ؛ اى ذخیره من در برابر ذخیره‌ها و اى امید من و تکیه‌گاهم و اى پناهگاه، و پشت و پناهم اى یگانه‌اى یکتا و اى که درباره خود فرمودى: بگو خدا یکى است، از تو خواهم. خدایا به حق هر کس از آفریدگانت خلق کردى و هیچ کس را مانند آنها در میان آفریدگانت قرار ندادى درود فرست بر گروه آنها و درباره من چنین و چنان کن.(در اینجا حاجات خود را بگویید)»

4- نماز بالای سر در حرم حضرت رضا علیه السلام
ایشان فرمودند: هر کس از خداوند حاجتی دارد پس قبر جدم حضرت رضا را در طوس زیارت کند و دو رکعت نماز نزد قبر او بگزارد و در قنوت نماز حاجتش را طلب کند خداوند دعایش را اجابت می کند مگر اینکه در مورد گناه یا قطع رحم باشد. بر اساس این فرمایش امام هادی(علیه السلام) سزاوار است که از این پس که به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی مشرف می شویم در نماز بالای سر از خدای متعال حوائجمان را طلب کنیم و به یاد این یادگار ارزشمند امام هادی(علیه السلام) هم باشیم.

5- پنجمین یادگار تعقیب نماز
از علی بن مهزیار روایت شده که محمدبن ابراهیم به حضرت امام علی النقی علیه السام نامه ای نوشت که اگر مصلحت میدانید به من دعایی تعلیم دهید که بعد از هر نماز بخوانم تا خداوند به سبب آن خیر دنیا و آخرت به من عنایت فرماید. امام هادی علیه السلام این دعا را آموزش دادند.

«اَعُوذُ بِوَجْهِکَ الْکَریمِ وَ عِزَّتِکَ الَّتى لا تُرامُ وَ قُدْرَتِکَ الَّتى لا یَمْتَنِعُ مِنْها شَىْءٌ مِنْ شَرِّ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَ مِنْ شَرِّ الاَْوْجاعِ کُلِّها وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ؛ پناه برم به ذات بزرگوارت و به عزتت که مورد دستبرد نیست و قدرتت که چیزى از آن خوددارى نتواند، از شر دنیا و آخرت و از شر تمامى دردها و جنبش و نیروئى نیست جز به خداى والاى بزرگ.





      

تأملاتی درباره دو اتفاق سال 90 که نام ایران را بر صدر خبرها نشاند؛

مخدومی: در سال 1390، اتفاق‌های زیادی در ایران رخ داد که منجر به صدرنشینی نام کشور عزیزمان در لیست خبرهای مهم جهان شد. در این میان دو خبر به خاطر ویژگی منحصر به فرد و وجوه اشتراک متعدد، قابل تأمل و درس و عبرت است.

  ادامه مطلب...



      
چهارشنبه 90/12/10 7:53 ع

پلاک

نشریه شماره 26

نشریه شماره 27

نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان





      

ایران هسته ای: منابع مطلع در تهران می گویند بحث ها درباره تحریم پیش دستانه فروش نفت به اروپا از سوی ایران بویژه در مجلس بسیار جدی شده است.

هفته گذشته چند نماینده مجلس اعلام کردند که مجلس این هفته طرح قطع صادرات نفت به اروپا را بررسی خواهد کرد.

نمایندگان مجلس می گویند روز یکشنبه 9 بهمن 1390 (229 ژانویه 2011) طرحی را بررسی خواهند کرد که دولت را ملزم به قطع صادرات نفت به اروپا می کند.

این اقدام پس از آن انجام می شود که اتحادیه اروپا در روز دوشنبه 3 بهمن (23 ژانویه) اعلام کرد تا ژوئیه 2012 (تیر 1391) واردات نفت و محصولات پتروشیمی از ایران را به طور کامل متوقف خواهد کرد.

یک منبع مطلع که در جریان جزئیات این بحث قرار دارد در گفت وگو با «ایران هسته ای» مجموعه استدلال هایی را که باعث جدی شدن این امر شده مطرح کرد.

این منبع گفت: «نخستین استدلال اکنون این است که ایران اطمینان دارد اروپا هنوز موفق به یافتن منابع جایگزین برای نفت ایران نشده و به همین دلیل هم یک دوره مهلت 6 ماهه برای اجرای تحریم ها در نظر گرفته است. بنابراین اگر صادرات نفت ایران از هم اکنون به اروپا قطع شود یا حتی کاهش پیدا کند، فعلا هیچ جایگزینی وجود نخواهد داشت و حتما اروپا در بحرانی بی سابقه فرو می رود».

وی اضافه کرد: «ارزیابی ما این است که یورو در 10 روز فرو خواهد پاشید چرا که عربستان هم آماده جایگزینی نیست و در بهترین حالت ماه ها برای افزودن چند هزار بشکه به نفت صادراتی خود زمان نیاز دارد».

این منبع در توضیح استدلال دوم گفت: «افزایش بی امان قیمت نفت تا همین جا درآمد پیش بینی نشده قابل توجهی را نصیب ایران کرده است، بنابراین ایران اکنون توان یک ریسک بزرگ درباره کاهش صادرات نفت را دارد».

این منبع تاکید کرد: «در واقع بحران حاد اقتصادی کشورهای غربی این فرصت را به ایران داده که بتواند با اقدامات محدود شوک های نامحدود به اقتصاد اروپا وارد کند. ایران نگرانی در آمدی ندارد چرا که تا همین جا از بحث تحریم نفتی سود برده به جای آنکه زیان کرده باشد».

این کارشناس با یادآوری اینکه برخی کشورهای مهم اروپایی از جمله فراسه و انگلیس در آستانه انتخابات قرار دارند گفت: «بحران در پمپ بنزین های پاریس و لندن هزینه درگیر شدن با ایران را به کامرون و سارکوزی تفهیم خواهد کرد».

این منبع آگاه اضافه کرد: «نکته بعدی این است که هم اکنون بسیاری از شرکت های اروپایی از ایران طلبکارند و نمایدگان مجلس عقیده دارند باید با قطع پیش دستانه صادرات نفت از پس دادن طلب آنها خودداری شود».

این منبع آگاه استدلال بعدی را اینگونه توضیح داد که : «غربی ها می خواهند آغاز تحریم نفتی را به اول ژوئیه یعنی آغاز تابستان موکول کنند ولی نمایندگاه مجلس می گویند اگر قرار است نفت ایران به اروپا نرود بهتر است این اتفاق از همین الان که اروپا در اوج سرما قرار دارد رخ بدهد».

وی در ادامه با اشاره به اینکه « غرب در یک اشتباه بزرگ خود را با غرور ملی ایران درگیر کرده» اظهار داشت: «مطالبه مردمی از مجلس درباره برخورد با اروپا بسیار سنگین است. مجلس تحت فشار شدیدی قرار دارد که هر چه زودتر اقدام کند».

ایران روزانه 450 هزار بشکه نفت به اروپا صادر می کند که فقط 18 درصد ظرفیت صادراتی آن را تشکیل می دهد.





      

 

رجانیوز- بتازگی سندی تاریخی به دستخط شخص ملک عبد العزیز، بنیانگذار حکومت عربستان سعودی و پدر پادشاه کنونی این کشور به دست آمده که خوش خدمتی آل سعود به امپراتوری انگلیس و بالتبع یهودیان صهیونیست را به اثبات می‌رساند.این دستخط از آن جهت از خون آشامان حجازی گرفته شده که در شرایط آن روز تنها مانعی که از منظر روباه پیر میتوانست بر سر راه این جنایت قرار گبرد عربستان بوده است.

 
«بسم الله الرحمن الرحیم
انا السطان عبدالعزیز ابن عبدالرحمن الفیصل السعود أقر و أعترف الف مرّة للسیر برسی کوکس مندوب بریطانیا العظماء لا مانع عندی من إعطاء فلسطین للمساکین الیهود او غیرهم کما تراه بریطانیة التی لا أخرج عن رأیها *حتی تصیح الساعة.»
 
ترجمه:
 
«به نام خداوند بخشاینده مهربان
من، سلطان عبد العزیز بن عبدالرحمن آل فیصل آل سعود، نزد سِر "پرسی کوکس" ‌نماینده بریتانیای کبیر، اقرار ,هزار بار اعتراف می‌کنم که هیچ مانعی برسر راه اعطای فلسطین به یهودیان بینوا و غیربینوا، آنگونه که بریتانیا صلاح می‌داند نمی‌بینم و من از دیگاه آنها تا قیام قیامت، عدول نخواهم کرد.»
 




      
جمعه 90/9/25 3:33 ع

RQ 170

دانلود بالینک غیر مستقیم(حجم3.2mb)

اسلایدی که براتون گذاشتم بخش اول از "شکار پهپاد" است . در این اسلاید با تاریخچه  و ... پهپاد در جهان و ایران آشنا می شوید.

منتظر انتشار بخش دوم این اسلاید  که مربوط به شکار جانور قندهار می شود  باشید.





      

فارس:عبدالمجید ریگی با نام مستعار "عبدالمالک" در یک عملیات پیچده امنیتی روزهای پایانی سال 88 به دام سربازان گمنام امام زمان افتاد و در نهایت در 30 خرداد 89 به سزای اعمال ننگین خود رسید.

 شناسایی و دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده معدوم گروهک تروریستی جندالشیطان که مورد حمایت سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی‌ قرار داشت، از عملیات‌های پیچیده اطلاعاتی بود که با همکاری دستگاه امنیتی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهای حافظ انقلاب اسلامی در تاریخ 4 اسفند 88 صورت گرفت.
 
حوزه دولت خبرگزاری فارس روایتی مستند از این عملیات موفق سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر حافظان انقلاب اسلامی را منتشر می‌کند.
 
* عبدالمجید چگونه لو رفت؟
 
براساس ردگیری‌های چند ماهه انجام شده از سوی یک منبع اطلاعاتی در امارات خبر می‌رسد که ریگی به عنوان مسافر قصد سفر به کشور قرقیزستان را دارد که به دنبال این گزارش مسئولان امنیتی مربوطه تصمیم می‌گیرند عملیات فرود اجباری هواپیما و دستگیری ریگی باید توسط نیروی هوایی صورت گیرد. 
 
بر پایه گزارش این منبع اطلاعاتی که ساعت 10 شب به وزارت اطلاعات ارسال و مشخص می‌شود که "عبدالمالک ریگی" با نامی مستعار برای ملاقات و دیدار با ریچارد هالبروک نماینده ویژه اوباما در امور افغانستان که در قرقیزستان به سر می‌برد با هواپیما در حال مسافرت از دبی به مقصد بیشکک است.
 
به محض مخابره این خبر دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران وارد فاز عملیاتی شده و بلافاصله فرمانده کل ارتش از طریق معاون اطلاعات وی  در جریان رهگیری هواپیمای مذکور قرار می‌گیرد.
 
به این ترتیب روند اجرای عملیات پیچیده اطلاعاتی امنیتی برای دستگیری ریگی در یک مجرای خاص با طبقه‌بندی سری توأم با رعایت تمام مقتضیات و مناسبات امنیتی در کمترین زمان ممکن با دستور فرمانده کل ارتش کلید می‌خورد.

ادامه مطلب...



      
      

محمود آبادی

یکی از طرح های مهم صهیونیستها برای تضعیف مسلمانان، کنترل جمعیت است. این موضوع که قبل از انقلاب اسلامی توسط رژیم منفور پهلوی اجرا می شد، با تبلیغات گسترده ای از قبیل " 2 تا بچه کافیه، خوشبختی= فرزند کمتر، فرزند کمتر زندگی بهتر" و نوشتن سلسله مقالاتی در راستای منافعکم فرزندی و زیان های فرزند زیاد، انجام می شد. هدف صهیونیستها، تضعیف کانون تشیعی بود که می توانستبرای انها دردسرساز شود. با وقوع انقلاب اسلامی و متلاشی شدن رژیم پهلوی، همه شعارها از جمله این شعار زیر سؤال رفت و مردم به آن بی اعتنایی کردند. در نتیجه رشد جمعیت روند مثبتی به خود گرفت و بنابر آمارهای رسمی به بالاتر از 3 درصد رسید ولی دیری نپایید که همان سیاست کنترل جمعیت، در دولت موسوی بازسازی شد و در دولت هاشمی رفسنجانی به اوج خود رسید. البته این بار به دلیل آن که این تبلیغات از سوی دولت جمهوری اسلامی و روحانیونی که در باورهای مردم جایگاه ویژه ای داشتند انجام می گرفت، توانست تأثیر پایدارتری بر باورهای مردم در این زمینه بگذارد و به یک باور عمومی تبدیل شود.

  ادامه مطلب...



      

عملیات فتح المبین، سومین گام از استراتژی آزادسازی مناطق اشغالی محسوب می شد و در دوره ی زمانی مورد نظر،دارای جایگاه مهمی بود. این عملیات در صورت موفقیت نتایج زیر را به دنبال داشت:

  1. بخش وسیعی از مناطق اشغالی کشور آزاد می شد.
  2. خطوط پدافندی گسترده ی خودی به حداقال کاهش می یافت و شکل موزونی به خود می گرفت.
  3. نیروهای آزاد شده از خطوط پدافندی، توان رزمی نیروهای خودی را برای عملیات بعدی افزایش می داد.

از سوی دیگر، وسعت منطقه ی این عملیات، که نسبت به دو عملیات قبلی(ثامن الائمه و طریق القدس)چند برابر شده بود، حسلسیت این عملیات را دوچندان می ساخت. به همین خاطر کسب هرگونه نتیجه ی ناموفقی می توانست در ادامه استراتژی آزاد سازی که تکیه ی اصلی آن بر نیرو های مردمی و مانورهای مبتکرانه آن بود خلل وارد سازد.

اهم اهدافی که برای عملیات فتح المبین در نظر گرفته شده بود به شرح ذیل بودند:

-         دستیابی به خطوط پدافندی مناسب و استفاده از حداقل نیروهای خودی در آن خطوط؛

-         خارج کردن شهرهای شوش، اندیمشک و دزفول از تیررس آتش توپخانه دشمن؛

-         دور کردن اتش مؤثر دشمن از جاده اهواز اندیمشک؛

-         آزادسازی مناطقی چون سایت 4 و 5، رادار و ده ها روستای منطقه

 

منبع: کتاب بهار 82- گل علی بابائی





      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده