سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دفاع مقدس
منوی اصلی
مطالب پیشین
کارنامه عملیات ها
جنگ دفاع مقدس
همسنگران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 39
  • بازدید دیروز : 85
  • کل بازدید : 942793
  • تعداد کل یاد داشت ها : 570
  • آخرین بازدید : 103/2/31    ساعت : 2:29 ع
درباره ما
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
شهدا ، امام خامنه ای ، مقاله ، مداحی ، امام خمینی(ره) ، شهید ، دفاع مقدس ، رهبری ، آمریکا ، اسلام ، تفحص ، ایران ، داعش ، فتنه ، قم ، قوطی ، لبنان ، لبنانی ، م.ه ، مانیفیست ، مبارزه ، محمد جواد مظاهری ، محمد شهبازی ، مهدی ، موسوی ، میلیتاریسم ، ناتو ، نهضت ، نیروی قدس ، هیتلر ، ولایت ، کربلا ، کیهان ، مدافع حرم ، مذاکره ، مذهب ، مردم ، مرگ ، مغنیه ، فقه ، فقه حکومتی ، قاسم سلیمانی ، دبیرستان ، دفاع ، شهدا همدان ، شهید خرازی ، شهید زنده ، شهید مهدی نوروزی ، شهیدان ، شیطان بزرگ ، صدام ، ظلم ، عاشورا ، عراق ، علی چیت سازیان ، بسیجی ، پناهگاه ، پهلوی ، تجاوز ، دهه فجر ، دولت ، دکترین ، رزمنده ، روحانیت ، زفراندوم ، ژنرال ، سامرا ، سپاه ، ستار ابراهیمی ، سردار الله دادی ، سنگر ، سید حسن نصر الله ، شاه ، شبکه ، شعر ، شهادت ، جبهه ، جملات ، جنگ ، جهاد ، جهاد مغنیه ، جهانی ، حاج قاسم سلیمانی ، حبیب الله مظاهری ، حرم ، حزب الله ، حسن البکر ، حسن عباسی ، حسن مرادی ، حوزه ، حکومت ، خراسان ، خیانت ، اسلاید ، القاعده ، المنار ، امام حسن ، امام حسین ، آیزن هاور ، استراتژیک ، اسرائیل ، امام6 ، انقلاب ، انگلیس ، امام خمینی ، 9 دی ، آب ، آقازاده ،

وقتی BBC در حین تبرئه انگلیس از فاجعه حلبچه، به نقش این کشور در کشتار مردم اعتراف می کند!

 

گروه سیاسی: سایت شبکه خبری BBC  فارسی که از بودجه وزارت خارجه رژیم سلطنتی انگلیس ارتزاق می کند؛ به بهانه حملات شیمیایی صدام در جنگ تحمیلی و شهادت مردم حلبچه، نسبت به این واقعه ابراز ناراحتی کرده است!

به گزارش رجانیوز، بنگاه دروغ پراکنی انگلیس با انتشار روایتی از فاجعه حلبچه؛ سعی کرده تا به صورت غیر مستقیم با تبرئه کردن امریکا و انگلیس، این دو کشور جنایتکار علیه مردم جهان را به عنوان ناجی مردم حلبچه نشان دهد. این سایت نوشته است:

"بر ملا شدن آنچه در حلبچه روی داده بود، وجدان جهانیان را تکان داد، و سه سال بعد از آن، بریتانیا و آمریکا بر فراز نواحی شمالی عراق منطقه پرواز ممنوع ایجاد کردند. این کار مانع از حمله صدام به کردها شد، و به آنها اجازه داد دور از کنترل بغداد به‌سوی شکوفایی قدم بردارند."

این تلاش مضحک از سوی BBC در حالی صورت گرفته است که در بخش دیگری از این گزارش ضمن اعتراف به نقش انگلیس  امریکا در ارسال سلاح های شیمیایی به صدام و کشتار مردم حلبچه آمده است:

"علائم موجود روی بقایای بسیاری از بمب‌هایی که در حلبچه پیدا شده اند، نشان می‌دهد که ساخت اتحاد شوروی سابق بوده اند. داده‌های موجود از مشارکت 85 شرکت آلمانی، 19 شرکت فرانسوی، 18 شرکت بریتانیایی و 18 شرکت آمریکایی حکایت دارند."

گفتنی است امریکا، انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی در حالی طی چند دهه اخیر کارنامه سیاهی از خود درباره نقض حقوق بشر گسترده در جهان به چا گذارده اند که به نظر می رسد انتشار این قبیل مطالب سطحی و بی مایه به منظور تبرئه جنایتهای بی شمار این دولت ها، نه تنها بی فایده است که بیش از پیش به رسوایی آنها خواهد انجامید؛ کمااینکه در گزارش مودر اشاره نیز، به طور ناخواسته سایت بی بی سی به نقش انگلیس در کشتار مردم حلبچه اشاره کرده است.

گفتنی است با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 10 و آزادسازی بسیاری از مناطق کردنشین از جمله شهر استراتژیک حلبچه، رژیم بعثی عراق در یک اقدام غیرانسانی، به قصد انتقام‏گیری از این شکست فاحش و دشمنی با مردم خودش، شهر حلبچه و اطراف آن را هدف بمب‏های شیمیایی قرارداد که در این فاجعه بزرگ، حدود پنج هزار کرد عراقی به شهادت رسیده و هفت هزار تن دیگر مصدوم شدند.

فاجعه حلبچه علاوه بر جنبه‏های انسانی و اخلاقی، زیان‏هایی در روابط خارجی رژیم بعثی عراق در پی داشت و حتی بسیاری از حامیان آن را برآشفته کرد. انعکاس صحنه‏های دلخراش قربانیان گازهای سمّی حلبچه در سراسر جهان، موقعیت بین‏المللی رژیم عراق و حامیان وی را بسیار تضعیف نمود. اعزام خبرنگاران خارجی به ایران و بازدید از منطقه، تدریجاً ابعاد این جنایت دهشتناک را افشا کرد و واکنش‏های متعددی را برانگیخت.

به کارگیری سلاح‏های شیمیایی از سوی عراق در حالی صورت می‏گرفت که این کشور جزو 120 کشور امضا کننده پروتکل ژنو راجع به منع استفاده از سلاح‏های سمی و خفه کننده قرار داشت. تا حدود پس از یک ماه از بمباران حلبچه، بازتاب آن در رسانه‏های خبری خارجی مشاهده می‏شد. لیکن با اتمام حملات عراق به شهرهای ایران و نیز اعزام نمایندگان ایران وعراق به سازمان ملل و مذاکره با دبیرکل سازمان ملل، تدریجاً از جنایات عراق در حلبچه همه چیز به فراموشی سپرده شد.

لازم به ذکر است نوع رفتار بشردوستانه مردم ایران نسبت به بازماندگان شهدای حلبچه در جنگ تحمیلی به گونه ای بود که در مهرماه سال 90 و بعد از گذشت بیش از دو دهه از این واقعه تلخ، جمعی از مردم حلبچه ضمن تشکر از ایرانیان، با ارسال نامه ای سرگشاده خطب به مردم ایران نوشتند:

در این فاجعه عظیم، مردم آواره و بی‌پناه به سوی مرزهای ایران گریختند که خوشبختانه مورد استقبال مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران واقع شدند و در طی آن چندین اردوگاه برای حفاظت از جانمان برپا شد و مجروحان شیمیایی هم به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند و مورد معالجه و تحت درمان قرار گرفتند وکسانی که در آنجا جان سپردند و شهید شدند در بهشت زهرا در کنار مزار شهیدان (10) فجر در آرامگاه ابدی به خاک سپرده شدند.

ما هرگز حرکت انسان‌ دوستانه‌ای که مردم ایران در حق ما روا داشت را از یاد نبرده و نخواهیم برد و تاریخ خود گواه بر آن می باشد.

در جریان این نسل کشی یعنی بمباران شیمیایی شهر حلبچه بسیاری از مادران از فرزندان خود جدا شده و آنها را گم کردند و بسیاری از کودکان هم از خانواده و والدین خود جدا شدند و هرگز آنها را پیدا نکردند. و با گذشت 23 سال از این فاجعه ‌ی عظیم این پدران و مادران همچنان چشم براه بازگشت دوباره‌ی فرزندان خود هستند و هر لحظه منتظرند تا خبری یا نشانی از آنها بیابند و کودکانی هم هستند که منتظرند تا به آغوش گرم خانواده بازگردند.

ما همچون جمعی از پدران ، مادران، برادران و خواهران داغدیده از تمام ایرانیان انسان دوست می‌خواهیم که اگر خبری یا نشانی از زنده بودن فرزندانمان دارند ما در جریان بگذارند و پدارن و مادران داغدیده را از چشم انتظاری درآورند با این کار نه تنها وظیفه‌ی شرعی و دینی خود را به جای می‌آورید بلکه همچون حرکتی انسان دوستانه در حافظه‌ی تاریخی یک ملت باقی خواهد ماند. از تمامی رسانه‌ها اعم از کانال‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و ... می‌خواهیم در این راه ما را یاری نمایند تا بتوانیم با همکاری هم باری دیگر فرزندان گم‌شده‌ی شهر حلبچه را که تاکنون از طرف انسان‌های خیرخواه تحت سرپرستی قرار گرفته‌اند به آغوش گرم خانواده‌های چشم انتظار بازگردانیم.

به امید همکاری همه جانبه‌ی کسانی که در راه عشق به انسان و انسان دوستی قدم برمی‌دارند.

درصورت پیدا شدن هرگونه نشان یا خبری از این فرزندان با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

009647701944476 – 009647701950702 – 09387966158

ایمیل: halabjakam@halabja.info





مطلب بعدی : وای به وقتی که میلیتاریسم ایران زنده شود       


پیامهای عمومی ارسال شده