سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دفاع مقدس
منوی اصلی
مطالب پیشین
کارنامه عملیات ها
جنگ دفاع مقدس
همسنگران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 124
  • بازدید دیروز : 216
  • کل بازدید : 941400
  • تعداد کل یاد داشت ها : 570
  • آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 6:24 ع
درباره ما
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
شهدا ، امام خامنه ای ، مقاله ، مداحی ، امام خمینی(ره) ، شهید ، دفاع مقدس ، رهبری ، آمریکا ، اسلام ، تفحص ، ایران ، داعش ، فتنه ، قم ، قوطی ، لبنان ، لبنانی ، م.ه ، مانیفیست ، مبارزه ، محمد جواد مظاهری ، محمد شهبازی ، مهدی ، موسوی ، میلیتاریسم ، ناتو ، نهضت ، نیروی قدس ، هیتلر ، ولایت ، کربلا ، کیهان ، مدافع حرم ، مذاکره ، مذهب ، مردم ، مرگ ، مغنیه ، فقه ، فقه حکومتی ، قاسم سلیمانی ، دبیرستان ، دفاع ، شهدا همدان ، شهید خرازی ، شهید زنده ، شهید مهدی نوروزی ، شهیدان ، شیطان بزرگ ، صدام ، ظلم ، عاشورا ، عراق ، علی چیت سازیان ، بسیجی ، پناهگاه ، پهلوی ، تجاوز ، دهه فجر ، دولت ، دکترین ، رزمنده ، روحانیت ، زفراندوم ، ژنرال ، سامرا ، سپاه ، ستار ابراهیمی ، سردار الله دادی ، سنگر ، سید حسن نصر الله ، شاه ، شبکه ، شعر ، شهادت ، جبهه ، جملات ، جنگ ، جهاد ، جهاد مغنیه ، جهانی ، حاج قاسم سلیمانی ، حبیب الله مظاهری ، حرم ، حزب الله ، حسن البکر ، حسن عباسی ، حسن مرادی ، حوزه ، حکومت ، خراسان ، خیانت ، اسلاید ، القاعده ، المنار ، امام حسن ، امام حسین ، آیزن هاور ، استراتژیک ، اسرائیل ، امام6 ، انقلاب ، انگلیس ، امام خمینی ، 9 دی ، آب ، آقازاده ،

نوشته ای که در ادامه می آید ترجمه مقاله ای است که توسط یکی از ایرانیان مقیم آمریکا نوشته شده و در آن به تاریخچه این ادعاهای دروغ آمیز که گویا اولین مورد آن در سال 1984 به ثبت رسیده است اشاره می کند:

پرونده هسته ای ایران

1984: 

در 24آوریل 1984 در مقاله ای با عنوان “بمب های آیت الله در حال تولید برای ایران” که در مطبوعه United Press International     به چاپ رسیده است ادعا شده است که ایران تنها دو سال با بمب اتمی فاصله دارد و دیر یا زود تا سال 1986 رژیم ملایان به بمب اتم دست خواهد یافت. تنها دو ماه بعد در مقاله ای با عنوان “سناتور می گوید ایران و عراق به دنبال بمب اتمی هستند” بخش هایی از سخنان یکی از سناتور های آمریکایی نقل می شود و گفته می شود ایران تنها 7سال با تولید بمب هسته ای ساخت خود فاصله دارد.

1987: 

در آوریل 1987 واشنگتن پست مقاله ای را با عنوان “آیت الله های اتمی: آنچه که خاور میانه به آن نیاز دارد، یک بمب ایرانی”به قلم David Segal    چاپ رساند که در آن از ایران به عنوان یک تهدید قریب الوقوع یاد شده بود.

1992-1991: 

در اواخر 1991 گزارش کنگره آمریکا و بر آورد سازمان CIA     با قطعیت بالایی ادعا کردند که ایران تمامی قابلیت ها برای ساختن دو تا سه بمب اتم را داراست. در ژانویه 1992 بنیامین نتانیاهو گفت که در طول 3 تا 5 سال آینده ایران برای تولید بمب هسته ای مستقل از کمک کشورهای خارجی خواهد شد. علاوه بر این در فوریه همان سال خانه نمایندگان آمریکا اعلام کرد تا آوریل همان سال ایران قابلیت عمل آوری دو تا سه بمب هسته ای را خواهد داشت. مارچ 1992 موسسه The Arms Control Reporter     گزارش داد که ایران در حال حاضر و حتی پیش از این4 سلاح هسته ای از روسیه خریداری کرده و آنها را در اختیار دارد. در همان سال سیا پیش بینی کرد که ایران تا سال 2000 بمب اتمی خواهد ساخت. این سازمان بعدها در یک یش بینی جدید تخمین زد که ایران تا سال 2003 به سلاح اتمی دست می یابد. سال 1992 شاهد پیش گویی های بیشتری نیز بود. از آن جمله شیمون پرز وزیر خارجه اسراییل در مصاحبه با تلویزیون فرانسه هشدار داد که ایران تا 1992به بمب هسته ای دست می یابد. در همان سال رابرت گیتز یکی از مدیران وقت سیا گفت اگرچه ایران در حال حاضر تهدید هسته ای نیست اما در بین 3، 4 یا 5 سال آینده به یک مشکل جدی تبدیل خواهد شد.

 1993: 

23ژانویه 1993 میلادی سخنان یاکوبی نماینده اسراییل در سازمان ملل در روزنامه بوستون گلوب نقل می شود. او مدعی است که ایران سالانه بیش از 800 ملیون دلار برای پیشرفت برنامه سلاح هسته ای خود خرج می کند. 24 فوریه 1992جیمز وولسی مدیر ارشد سیا می گوید اگرچه ایران بین 8 تا 10 سال تا تولید سلاح هسته ای فاصله دارد اما بیم آن داریم که با کمک کشورهای خارجی دستیابی ایران به سلاح هسته ای نزدیک تر شود. در بهار آن سال روزنامه های بین المللی در تخمین زنی های خود وارد مرحله جنون آمیزی شدند! به طور مثال در آن سال US News     & World Reoprt    , روزنامه محافظه کار فرانسوی Paris Match    ، نیویورک تایمز و فارین ریپورت مدعی شدند که ایران در تولید سلاح هسته ای از کره شمالی کمک می گیرد. در حالی که آنالیزورهای سازمان جاسوسی آمریکا مدعی همکاری هسته ای ایران و اوکراین بودند. یک ماه بعد حتی خبرگزاری AFP پا را فراتر نهاد و گفت کشور سوییس در حال تامین کردن ایران با سلاح هسته ای است!

1995: 

شهادت هلوم رییس آژانس کنترل و منع سلاح های هسته ای آمریکا در کنگره آمریکا مبنی بر دستیابی ایران به سلاح هسته ای تا سال 2003- گزارش نیویورک تایمز مبنی بر نزدیک بودن ایران به تولید بمب هسته ای زودتر از آنچه پیش از این تصور می شد (+). پیش بینی نتانیاهو در کتاب خود با عنوان ” مبارزه با تروریسم : چگونه دمکراسی می تواند شبکه بین المللی تروریسم را در هم نوردد” مبنی بر تولید سلاح هسته ای ایران بین 3 تا 5 سال (+).

1996: 

تهدید جامعه جهانی توسط وزیر خارجه وقت اسراییل ایهود باراک در برابر نمایندگان شورای امنیت به دستیابی ایران به سلاح هسته ای تا سال 2004مصاحبه نخست وزیر اسراییل با شبکه ABC آمریکا و تخمین تولید سلاح هسته ای توسط ایران تا 4 سال آینده (+).

1997:

بر اساس گزارشی که در روزنامه Hamburg’s Welt am Sonntag منتشر شد سرویس اطلاعاتی آلمان فدرال مدعی شد که ایران برنامه فعالی برای تولید و گسترش تسلیحات هسته ای خود دارد و این کشور می تواند تا سال 2003 به سلاح هسته ای دست یابد و این زمان ممکن است با دستیابی ایران به مواد خام و تجهیزات مورد نیاز در بازارهای سیاه به سرعت کاهش یابد. این اظهارات درهمان سال توسط فرمانده نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس و مقامات سازمان جاسوسی اسراییل تکرار شد.

2000-1997

به علت حجم انبوه اتهامات وارده به ایران در خلال این سالها و برای جلوگیری از اطاله مطلب بگذارید از این پس تنها به بررسی این اتهامات و ادعاها در دهه اخیر اکتفا کنیم و شما را برای پیگیری این مطلب به اصل مقاله ارجاع دهیم.

2001، 2002:

تابستان 2001و هشدار وزیر دفاع اسراییل مبنی بر دستیابی ایران به سلاح هسته ای تا سال 2005 اوایل سال 2002 میلادی و انتشار سندی تکراری از سازمان سیا بااین عنوان که ایران هم چنان یکی از فعال ترین و جدی ترین تهدیداتی است که برای دستیابی به سلاح هسته ای و سلاح های کشتار جمعی و هم چنین تکنولوژی تسلیحات عادی می کوشد. در این گزارش ادعا شده است که ایران برای تولید تمامی سلاح ها اعم از میکروبی ، شیمیایی و هسته ای سرمایه گذاری کرده و در حال پیشرفت و توسعه این سلاح هاست. در 29ژانویه 2002 در خلال سخنرانی جرج بوش در سازمان ملل که در آن ایران را محور شرارت خواند او گفت که این کشور به صورت تهاجمی و خصمانه ای در حال پیگیری تولید سلاح های کشتار جمعی است.

2003:

در مصاحبه ای با CNBC در فوریه 2003جان بولتون مدعی شد که ایران از کشورهای کره شمالی و چین برای تقویت تسلیحات کشتار جمعی خود کمک می گیرد. در آوریل همان سال روزنامه واشنگتن پست با تکرار ادعای وجود شواهدی مبنی بر تولید سلاح هسته ای در ایران متعاقبا نظر سنجی ای برگزار کرد که در آن از خوانندگان سوال می شد که آیا فکر می کنید ایالات متحده در صورت دانستن این که ایران در حال تولید سلاح هسته ای است باید به این کشور حمله کند یا خیر؟ در این نظر سنجی بیش از 50درصد خوانندگان پاسخ آری را انتخاب کردند. در ژوئن همان سال روزنامه تلگراف مطلبی را منتشر کرد که در آن مقامات ارشد پنتاگون ابراز امیدواری کرده بودند که گروههای مخالف و معاند ایرانی قبل از دستیابی ایران به سلاح هسته ای رژیم ایران را سرنگون خواهند کرد. در همان سال شبکه های سی ان ان ، یو اس ای تودی و گالوپ نظرسنجی های مشابهی را برگزار کردند که از خوانندگان سوال می شد که چقدر احتمال می دهند ایران به دنبال سلاح هسته ای باشد.

2005-2004:

اوایل سال 2004 و ادعای نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر ادامه فعالیت تولید سلاح هسته ای ایران. ژانویه 2005 و ادعای رییس موساد بر رسیدن برنامه هسته ای ایران به نقطه غیر قابل بازگشت و امکان تولید سلاح هسته ای توسط ایران در کوتاه ترین زمان ممکن. ادعای این تکرار توسط وزیر دفاع اسراییل شائل موفاز در همان سال و چاپ این ادعا در گاردین. فاکس نیوز در آن سال نظر خواهی ای برگزار کرد که 41 درصد خوانندگان معتقد بودند سازمان ملل باید برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای در ایران دست به اقدام نظامی بزند. آگوست 2005یک افسر بلند پایه IDF اسراییل مدعی شد که طبق شواهد جدید ایران تا سال 2008 به سلاح اتمی دست می یابد.

2007-2006:

18ژانویه 2006 رامسفلد در مصاحبه با فاکس نیوز گفت ایران در حال تولید سلاح هسته ای است. نظرخواهی مجدد سی ان ان (و نظر خواهی مشابه توسط فاکس نیوز) که بر پایه شواهد آیا فکر می کنید ایران در حال سلاح اتمی است؟ 88 درصد پاسخ آری دادند. 23 آگوست 2006 و انتشار سندی 29 صفحه ای توسط U.S. House Permanent Select Committee مبنی بر این که ایران در تمامی این سالها برنامه فریب و مخفی کاری را دنبال کرده است و این کشور به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه جهانی در حال تولید سلاح هسته ای است. 26 آوریل 2007 و گزارش CBS بر پایه اسناد جاسوسی که ایران بر مشکلات غنی سازی فائق آمده و تا 3 سال آینده بمب اتم خواهد ساخت. می 2007 میلادی محمد البرادعی رییس وقت آژانس اتمی اذعان کرد حتی اگر ایران به دنبال سلاح هسته ای باشد این مهم به لحاظ تکنیکی تا اواخر این دهه و یا حتی اواسط دهه آینده میلادی محقق نخواهد شد. در 18 اکتبر 2007 میلادی شیمون پرز رییس جمهور اسراییل گفت که همه جهان از قصد و نیت حقیقی ایران آگاه است و بیشتر سرویس های امنیتی دنیا می دانند که قصد ایران از ادامه برنامه هسته ای تولید سلاح هسته ای برای کشتار و مرگ است!

2009-2008:

موسسه آمریکایی ” برای علم و امنیت بین المللی ISIS ” در فوریه 2008 گزارش کرد که ایران نوع کار آمد و جدیدی از سانتریفوژ ها را تجربه کرده است که در صورت عملیاتی شدن راه اندازی 1200 سانتریفوژ ، ایران تا یک سال دیگر قادر به غنی سازی اورانیوم برای تولید سلاح هسته ای خواهد بود. سازمان اطلاعات و امنیت خارجی آلمان در می 2008 مدعی شد که شواهد بسیاری در دست دارد که نشان می دهد بر خلاف اطلاعات به دست آمده تلاش برای توسعه فن آوری تولید سلاح های هسته ای در ایران از سال 2003 قابل مشاهده است. در نوامبر 2008 روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که ایران برای تولید یک بمب اتمی به اندازه کافی اورانیوم غنی سازی کرده است. در فوریه 2009 یکی از مقامات ارشد سیا گفت که بر پایه مشاهدات و اطلاعات اخیر جای هیچ سوالی باقی نمانده است که ایران در پی تولید سلاح هسته ای است. در اواخر بهار 2009 میلادی بر پایه یک سند منتشر شده توسط ویکی لیکس ایهود باراک در یک سخنرانی خصوصی با اعضای کنگره آمریکا گفت که ایران در یک افق 6 تا 18 ماهه برای تولید سلاح هسته ای قرار دارد و متوقف کردن ایران هنوز نیز امکان پذیر است. در آگوست همان سال روزنامه تایمز انگلیس مدعی شد که ایران فن آوری تولید و انفجار و آزمایش سلاح هسته ای را به تکمیل رسانده و در صورت دستور سید علی خامنه ای این کشور تا سال آینده دست به آزمایش هسته ای خواهد زد.

در یک سند منتشر شده توسط ویکی لیکس افشا شده است که در نوامبر 2009 در یک دیدار خصوصی بین مقامات وزارت دفاع آمریکا و تعدادی از افسران و مقامات بلندپایه وزارت دفاع اسراییل ، ژانرال Yossi Baidatz از اسراییل این طور گفته است که فاصله ایران تا دستیابی به سلاح هسته ای تنها یک سال است و ایران این قابلیت را دارد تا دو سال و نیم آینده یعنی 2012میلادی یک دسته سلاح هسته ای با 3 بمب اتم تولید کند. این کشور تا آن زمان می تواند در هر چند هفته یک بمب اتم و هر شش ماه یک آرسنال اتمی مشتمل بر 3 بمب اتم تولید و تهیه کند.

2010:

در ژانویه 2010میلادی باراک اوباما در اولین سخنرانی رسمی خود پس از ریاست جمهوری گفت که ایران تعهدات بین المللی را برای ادامه برنامه هسته ای خود زیر پا گذاشته است. در یک نظر سنجی در تارنمای سی ان ان همزمان با دیدار هیلاری کلینتون از دوحه در آن سال 71 درصد از کاربران سی ان ان معتقد بودند که ایران پیش از این به سلاح هسته ای دست پیدا کرده است. مارچ 2010 میلادی روزنامه تلگراف گزارش داد که ایران در سال 1990میلادی در ازای ده ملیون دلار یک بمب اتمی از پاکستان خریداری کرده است که دولت پاکستان وقتی هیئت ایرانی برای دریافت محموله به اسلام آباد سفر کرده است این قرارداد را ملغی کرده است. در آوریل 2010میلادی یکی از مقامات ارشد پنتاگون مدعی شد که ایران بین یک تا سه سال تا تولید سلاح هسته ای فاصله دارد. در ژوئن 2010 رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا گفت که بیشتر مردم معتقدند که ایران واقعا نمی تواند حداقل تا یک سال آینده دست به تولید سلاح هسته ای بزند و پیش بینی ما این است که این امر حداقل به یک تا سه سال زمان نیاز دارد. در همین سال مدیر سیا زمان دستیابی ایران به سلاح هسته ای را دو سال تخمین زد. در سپتامبر 2010 وزیر دفاع اسراییل ایهود باراک در مصاحبه با فاکس نیوز گفت از نظر تکنیکی احتمالا ایران بین یک تا دو سال آینده به بمب اتم دست خواهد یافت و از آنجایی که معتقدیم تحریم های بین المللی علیه ایران جواب نداده است اسراییل هیچ گزینه ای از جمله حمله نظامی را رد نمی کند. در دسامبر 2010 سارا پالین مدعی شد که ایران خواسته های جهانی را برای دستیابی به سلاح هسته ای زیر پا گذاشته است.

منبع:http://www.psyop.ir





مطلب بعدی : وای به وقتی که میلیتاریسم ایران زنده شود       


پیامهای عمومی ارسال شده