سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دفاع مقدس
منوی اصلی
مطالب پیشین
کارنامه عملیات ها
جنگ دفاع مقدس
همسنگران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 66
  • بازدید دیروز : 51
  • کل بازدید : 942185
  • تعداد کل یاد داشت ها : 570
  • آخرین بازدید : 103/2/20    ساعت : 9:56 ع
درباره ما
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
شهدا ، امام خامنه ای ، مقاله ، مداحی ، امام خمینی(ره) ، شهید ، دفاع مقدس ، رهبری ، آمریکا ، اسلام ، تفحص ، ایران ، داعش ، فتنه ، قم ، قوطی ، لبنان ، لبنانی ، م.ه ، مانیفیست ، مبارزه ، محمد جواد مظاهری ، محمد شهبازی ، مهدی ، موسوی ، میلیتاریسم ، ناتو ، نهضت ، نیروی قدس ، هیتلر ، ولایت ، کربلا ، کیهان ، مدافع حرم ، مذاکره ، مذهب ، مردم ، مرگ ، مغنیه ، فقه ، فقه حکومتی ، قاسم سلیمانی ، دبیرستان ، دفاع ، شهدا همدان ، شهید خرازی ، شهید زنده ، شهید مهدی نوروزی ، شهیدان ، شیطان بزرگ ، صدام ، ظلم ، عاشورا ، عراق ، علی چیت سازیان ، بسیجی ، پناهگاه ، پهلوی ، تجاوز ، دهه فجر ، دولت ، دکترین ، رزمنده ، روحانیت ، زفراندوم ، ژنرال ، سامرا ، سپاه ، ستار ابراهیمی ، سردار الله دادی ، سنگر ، سید حسن نصر الله ، شاه ، شبکه ، شعر ، شهادت ، جبهه ، جملات ، جنگ ، جهاد ، جهاد مغنیه ، جهانی ، حاج قاسم سلیمانی ، حبیب الله مظاهری ، حرم ، حزب الله ، حسن البکر ، حسن عباسی ، حسن مرادی ، حوزه ، حکومت ، خراسان ، خیانت ، اسلاید ، القاعده ، المنار ، امام حسن ، امام حسین ، آیزن هاور ، استراتژیک ، اسرائیل ، امام6 ، انقلاب ، انگلیس ، امام خمینی ، 9 دی ، آب ، آقازاده ،

یک وبلاگ نویس مازندرانی در وبلاگ خود نوشت: حدود دوماه پیش بود که استخوان‌های مطهر موذن شهید شهرمان حسن درستی را به بابل آوردند. به گمانم اولین بار جواد بیژنی بود که خبر داد پیکر شهید را با ماشین حمل مرغ! آورده‌اند. آن موقع سرگرم قیل و قال‌های دیگری بودم و قضیه را پیگیری نکردم. 
 
این بار وقتی شنیدم حسین آقای منصف در سخنرانی‌هایش به این مسئله اعتراض کرده و این اعتراضش مورد تکذیب بعضی مسئولان امر قرار گرفته مصمم شدم ساده از کنار این ماجرا نگذرم. 
 
 
حسین احمدنژاد نیز این تصاویر را در «دو چشم وقف...» قرار داده است که جای تشکر دارد. 
 
شنیدم یکی از مسئولان عزیز در توجیه این اقدام گفته است: به خاطر صرفه جویی در هزینه‌ها این شهید را با ماشین حمل مرغ منتقل کرده‌اند! 
 
کیست که نداند پارکینگ برخی ادارات و نهاد‌ها مملو از آمبولانس‌های شیک و بلا استفاده است؟ 
 
کیست که نداند حضرات برای چشم و ابروی اداراتشان چه هزینه‌ها که نمی‌کنند اما نوبت شهدا که می‌شود... 
 
کیست که نداند خدا برای مقام شهید چه‌ها نگفته است و... 
 
 
این عکس‌ها روضه نمی‌خواهد. اشک نمی‌خواهد. داد نمی‌خواهد. این تصاویر را برای آن نگذاشته‌ام که مسئولی برکنار شود و مدیری عذرخواهی کند. 
 
این سند را داشته باشید تا فراموش نکنید که اگر خودمان برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت آستین‌هایمان را بالا نزنیم امیدی به نهادهای نفت خور و هزینه تراش و... نخواهد بود.





      
پنج شنبه 91/11/12 10:12 ص

22 بهمن





      

عید مبارک
رسول اکرم (صلی الله علیه وسلم):
بینوا به معنای واقعی کسی است که چیزی از مال وثروت خود پیش از مرگش تقدیم در گاه الهی نکرده باشد تا نزد خدا به حساب آورده شود،هرچند مال ومنال بسیاری از خود به جا بگذارد.
تحف العقول-ص26





      

مراسم رونمایی از سایت شهدای دیپلمات به آدرس www.shohadayediplomat.ir با حضور استاندار تهران، مشاور مقام معظم رهبری و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از سایت شهدای دیپلمات با حضور آیت‌الله تسخیری، مرتضی تمدن، استاندار تهران، باقر خرم‌شاد، رییس فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مسوولانی از وزارت خارجه،‌ ظهر چهارشنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
 
در این مراسم، آیت‌الله تسخیری گفت: کسانی که در جهاد سیاسی و دیپلماتیک شهید شده‌اند، خداوند آن‌ها را در زمره شهدای اسلام قرار می‌دهد. امیدوارم که همه ما مصمم در راه خدمت به اسلام بوده و در این راه ثابت‌قدم باشیم.
 
تسخیری در ادامه اظهاراتش افزود: یکی از خصلت‌های شهدا این است که همه تهدیدها را به عنوان یک فرصت می‌نگرند و اگر از این فرصت‌ها در جهت اسلام استفاده کنند، بسیار ارزشمند است.
 
مشاور مقام معظم رهبری، اضافه کرد: باید شهدا را خوشحال کنیم و مسیر آن‌ها را ادامه دهیم. تشکیل این دبیرخانه، بشارتی است در جهت برگزاری کنگره‌های بین‌المللی در جهت تکریم و بزرگداشت شهدای اسلام است.
 
هم‌چنین خرمشاد در ادامه این مراسم افزود: گرامیداشت شهدای دیپلمات باعث می‌شود فضای دیپلماسی عمومی و رسمی از معنویت مملو شود و دیپلماسی ما را در برابر مخاطره‌ها مصون نگه دارد.
 
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: یاد شهدا کمک می‌کند که در برابر هجمه‌های اسلام هراسی و ایران هراسی مقاومت کرده و پایداری کنیم. یاد شهدا در شرایط حساس کنونی جهان که در حال رسیدن به نقطه عطفی است، می‌تواند بسیار مثمرثمر واقع شود.
 
وی تصریح کرد: برای دستیابی به وحدت و یکپارچه‌سازی جهان اسلام می‌توانیم از برکت خون شهدا استفاده کنیم.
 
سپس استاندار تهران با بیان این که شهدا، سفیران الهی هستند، گفت: پیام شهدای دیپلمات اکنون در نقاط مختلف جهان طنین انداخته که می‌توانیم نشانه‌های آن را در نهضت بیداری اسلامی مشاهده کنیم.
 
تمدن اضافه کرد: شهدای دیپلمات در عرصه سیاسی خارجی، مباحثی مانند مصلحت، عزت و حکمت را با عنصر زیبایی شهادت آراسته‌اند.





      


به گزارش خبرنگار 8دی آخرین ساعات شب گذشته و بامداد امروز ، مساجد گیلان شاهد مردمی بودکه شمع به دست به سراغ مسجد آمده و در جلو درب و دیوار مسجد شمع روشن می نمودند . از قرار معلوم این رسم  اینگونه اجرا می شود که  در شب آخر صفر باید به 7 مسجد مراجعه نمود و پس از کوباندن درب مسجد شمع روشن می نمایند.البته رسم دیگری مانند همین برنامه با عنوان چهل منبر نیز در شبهای محرم اجرا می شود

به گزارش خبرنگار 8دی بیشتر کسانی که این عمل را انجام می دادند بانوانی بودند که بعضاً از نوع پوشش صحیحی نیز استفاده نمی نمودند. و این خود از انحرافاتی است که در عقاید اسلامی بوجود آمده که زنانیکه واجب دینی خود یعنی حجاب را رعایت نمی کنند مبادرت به انجام رسومی با ظاهر دینی می کنند که هیچ پایه دینی و روایی برای آن وجود ندارد.

در رابطه با شب اول ماه ربیع الاول در سال 1380 استفتایی از آیت الله خامنه ای صورت گرفته است. متن استفتای انجام شده این چنین است:

چند سالى است که در شب اول ماه ربیع الاول حرکتى در بعضى مساجد باب شده است بدین ترتیب که از حدود نیمه شب تا اذان صبح افرادى با در دست داشتن شمع پشت در مساجد مراجعه و با کوبیدن به در مساجد و خواندن اذکارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مى‏ نمایند، البته این عمل را تا هفت مسجد ادامه می دهند،

1- آیا چنین عملی مستند روایی دارد؟

2- آیا چنین عملی (که در حال گسترش می باشد) می تواند به عنوان یک حرکت شایسته مورد تأسی دیگران قرار گیرد؟

3- در صورتی که عمل فوق از جمله خرافات و یا خدای نکرده نوعی بدعت باشد وظیفه ما (ائمه جماعات و متدینین) در این خصوص چیست؟


نظر آیت الله خامنه ای:

بسمه تعالی.

عمل فوق الاشاره مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده است، لیکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است.

آقایان علماء اعلام – دامت افاضاتهم – و مومنین – ایدهم الله تعالی – با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وهن مذهب گردد، جلوگیری نمایند. والسلام/ سید علی خامنه ای.

 





      
چهارشنبه 91/9/29 3:51 ع

 

حجت الاسلام قرائتی معتقد است آن کس که جهان را خلق کرده فقط او می داند جهان کی به پایان می رسد. حتی پیامبران الهی نیز از این موضوع بی خبر بودند.
 

دانلود





      
دوشنبه 91/9/27 8:58 ع





      

وقتی BBC در حین تبرئه انگلیس از فاجعه حلبچه، به نقش این کشور در کشتار مردم اعتراف می کند!

 

گروه سیاسی: سایت شبکه خبری BBC  فارسی که از بودجه وزارت خارجه رژیم سلطنتی انگلیس ارتزاق می کند؛ به بهانه حملات شیمیایی صدام در جنگ تحمیلی و شهادت مردم حلبچه، نسبت به این واقعه ابراز ناراحتی کرده است!

به گزارش رجانیوز، بنگاه دروغ پراکنی انگلیس با انتشار روایتی از فاجعه حلبچه؛ سعی کرده تا به صورت غیر مستقیم با تبرئه کردن امریکا و انگلیس، این دو کشور جنایتکار علیه مردم جهان را به عنوان ناجی مردم حلبچه نشان دهد. این سایت نوشته است:

"بر ملا شدن آنچه در حلبچه روی داده بود، وجدان جهانیان را تکان داد، و سه سال بعد از آن، بریتانیا و آمریکا بر فراز نواحی شمالی عراق منطقه پرواز ممنوع ایجاد کردند. این کار مانع از حمله صدام به کردها شد، و به آنها اجازه داد دور از کنترل بغداد به‌سوی شکوفایی قدم بردارند."

این تلاش مضحک از سوی BBC در حالی صورت گرفته است که در بخش دیگری از این گزارش ضمن اعتراف به نقش انگلیس  امریکا در ارسال سلاح های شیمیایی به صدام و کشتار مردم حلبچه آمده است:

"علائم موجود روی بقایای بسیاری از بمب‌هایی که در حلبچه پیدا شده اند، نشان می‌دهد که ساخت اتحاد شوروی سابق بوده اند. داده‌های موجود از مشارکت 85 شرکت آلمانی، 19 شرکت فرانسوی، 18 شرکت بریتانیایی و 18 شرکت آمریکایی حکایت دارند."

گفتنی است امریکا، انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی در حالی طی چند دهه اخیر کارنامه سیاهی از خود درباره نقض حقوق بشر گسترده در جهان به چا گذارده اند که به نظر می رسد انتشار این قبیل مطالب سطحی و بی مایه به منظور تبرئه جنایتهای بی شمار این دولت ها، نه تنها بی فایده است که بیش از پیش به رسوایی آنها خواهد انجامید؛ کمااینکه در گزارش مودر اشاره نیز، به طور ناخواسته سایت بی بی سی به نقش انگلیس در کشتار مردم حلبچه اشاره کرده است.

گفتنی است با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 10 و آزادسازی بسیاری از مناطق کردنشین از جمله شهر استراتژیک حلبچه، رژیم بعثی عراق در یک اقدام غیرانسانی، به قصد انتقام‏گیری از این شکست فاحش و دشمنی با مردم خودش، شهر حلبچه و اطراف آن را هدف بمب‏های شیمیایی قرارداد که در این فاجعه بزرگ، حدود پنج هزار کرد عراقی به شهادت رسیده و هفت هزار تن دیگر مصدوم شدند.

فاجعه حلبچه علاوه بر جنبه‏های انسانی و اخلاقی، زیان‏هایی در روابط خارجی رژیم بعثی عراق در پی داشت و حتی بسیاری از حامیان آن را برآشفته کرد. انعکاس صحنه‏های دلخراش قربانیان گازهای سمّی حلبچه در سراسر جهان، موقعیت بین‏المللی رژیم عراق و حامیان وی را بسیار تضعیف نمود. اعزام خبرنگاران خارجی به ایران و بازدید از منطقه، تدریجاً ابعاد این جنایت دهشتناک را افشا کرد و واکنش‏های متعددی را برانگیخت.

به کارگیری سلاح‏های شیمیایی از سوی عراق در حالی صورت می‏گرفت که این کشور جزو 120 کشور امضا کننده پروتکل ژنو راجع به منع استفاده از سلاح‏های سمی و خفه کننده قرار داشت. تا حدود پس از یک ماه از بمباران حلبچه، بازتاب آن در رسانه‏های خبری خارجی مشاهده می‏شد. لیکن با اتمام حملات عراق به شهرهای ایران و نیز اعزام نمایندگان ایران وعراق به سازمان ملل و مذاکره با دبیرکل سازمان ملل، تدریجاً از جنایات عراق در حلبچه همه چیز به فراموشی سپرده شد. ادامه مطلب...



      

فرمانده نیروی دریایی سپاه از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.
 
در این خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (ScanEagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می آیند.
 
دریادار علی فدوی همچنین با اشاره به آمادگی های نیروی دریایی سپاه در اجرای مأموریت های محوله و اشراف اطلاعاتی همه جانبه بر تحرکات بیگانگان در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: دشمنان ما از اول فروردین ماه سال 1366 حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و آنچه در 5/1 سال آخر جنگ بین ما و آنها اتفاق افتاد را دیده اند. این حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلما وضعیت امروز ما با آن زمان قابل قیاس نیست.
 
وی تأکید کرد: شرایط ما عالی است و آمادگی های نیروی دریایی سپاه در بهترین حالت قرار داد.





      

زبیگنیو برژینسکی مشاور امنیت ملی دولت جیمی کارتر گفته است آمریکا هیچ اجباری ندارد که مثل یک خر احمق از حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران دنباله روی کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از وب سایت المانیتور، برژینسکی در ادامه گفته است حتی در صورت شکست مذاکرات هرگونه حمله اسرائیلی یا آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران بدترین گزینه ممکن است.
 
او که در نشست شورای ملی ایران آمریکای و انجمن کنترل تسلیحات در نزدیکی کاخ سفید سخن می گفت درپاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان که از او پرسیده بود اگر اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران حمله کند شما چه مشاوره ای به رئیس جمهور باراک اوباما خواهید داد گفت : من سعی می کنم این مشاوره را قبل از اینکه این اتفاق بیفتد به باراک اوباما بدهم. "
 
او پس از این اظهار نظر که با خنده خودش و مخاطبان همراه بود گفت : به هرحال حتی اگر مذاکرات ایران و آمریکا به شکست بیانجامد بازهم حمله اسرائیل یا آمریکا به جمهوری اسلامی ایران بدترین گزینه خواهد بود.
 
مشاور امنیت ملی جیمی کارتر سپس افزود: آمریکا باید به متحد استراتژیک خود در منطقه این موضوع را تفهیم کند که مجبور نیست مانند یک خر احمق از حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران پیروی کند. ما درباره مسائل امنیت ملی خود کاملا مستقل عمل می کنیم و تابع تصمیمات کسی نیستیم .





      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده