سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دفاع مقدس
منوی اصلی
مطالب پیشین
کارنامه عملیات ها
جنگ دفاع مقدس
همسنگران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 40
  • بازدید دیروز : 101
  • کل بازدید : 939984
  • تعداد کل یاد داشت ها : 570
  • آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 9:32 ع
درباره ما
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
شهدا ، امام خامنه ای ، مقاله ، مداحی ، امام خمینی(ره) ، شهید ، دفاع مقدس ، رهبری ، آمریکا ، اسلام ، تفحص ، ایران ، داعش ، فتنه ، قم ، قوطی ، لبنان ، لبنانی ، م.ه ، مانیفیست ، مبارزه ، محمد جواد مظاهری ، محمد شهبازی ، مهدی ، موسوی ، میلیتاریسم ، ناتو ، نهضت ، نیروی قدس ، هیتلر ، ولایت ، کربلا ، کیهان ، مدافع حرم ، مذاکره ، مذهب ، مردم ، مرگ ، مغنیه ، فقه ، فقه حکومتی ، قاسم سلیمانی ، دبیرستان ، دفاع ، شهدا همدان ، شهید خرازی ، شهید زنده ، شهید مهدی نوروزی ، شهیدان ، شیطان بزرگ ، صدام ، ظلم ، عاشورا ، عراق ، علی چیت سازیان ، بسیجی ، پناهگاه ، پهلوی ، تجاوز ، دهه فجر ، دولت ، دکترین ، رزمنده ، روحانیت ، زفراندوم ، ژنرال ، سامرا ، سپاه ، ستار ابراهیمی ، سردار الله دادی ، سنگر ، سید حسن نصر الله ، شاه ، شبکه ، شعر ، شهادت ، جبهه ، جملات ، جنگ ، جهاد ، جهاد مغنیه ، جهانی ، حاج قاسم سلیمانی ، حبیب الله مظاهری ، حرم ، حزب الله ، حسن البکر ، حسن عباسی ، حسن مرادی ، حوزه ، حکومت ، خراسان ، خیانت ، اسلاید ، القاعده ، المنار ، امام حسن ، امام حسین ، آیزن هاور ، استراتژیک ، اسرائیل ، امام6 ، انقلاب ، انگلیس ، امام خمینی ، 9 دی ، آب ، آقازاده ،

 

سخنرانی مهم سیدحسن نصرالله در روز عاشورا
با هزاران موشک تل آویو را هدف می گیریم/ هرکس ایران را دشمن جلوه بدهد خادم اسرائیل است

 

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی تاکید کرد که یزید این عصر که باید با آن حسینی و کربلایی مقابله کرد، طرح صهیونیستی-آمریکایی است که ملت‌ها، مقدسات، کرامت و دین ما را تهدید می‌کند.
 
به گزارش فارس ، سید«حسن نصرالله» طی سخنانی به مناسبت روز عاشورا که از طریق ویدئو کنفرانس در ورزشگاه الرایه پخش شد، در ابتدای سخنان خود شهادت امام حسین(ع) را به محضر امام خامنه‌ای رهبری انقلاب اسلامی ایرات تسلیت گفت.
 
وی همچنین با قدردانی از مردم لبنان برای حضور در مراسم  ایام دهه محرم گفت: ما امروز اینجا هستیم و به کربلا به سال 61 هجری بازمی‌گردیم زمانی که حسین(ع) در چنین ساعاتی در مقابل لشگر مبارز ایستاد و ندای تاریخی سر داد که تا به امروز نیز شنیده می‌شود و فرمود: آیا یاری‌گری هست که مرا یاری کند.
 
وی افزود: ما به حسین می‌گوئیم لبیک یا حسین با روح و جان و فرزندان و دارایی‌مان لبیک می‌گوئیم و ما خلف وعده نمی‌کنیم، با حسین هستیم و هر روز موضعی که حسین در تاریخ آن را جاودانه ساخت، تکرار می‌کنیم و به طاغوتیان و مفسدان و به تمامی کسانی که دل به شکست ما بسته‌اند، می‌گوئیم: هیهات من الذلة.
 
وی تصریح کرد: ما طی ده سال گذشته همراه با حسین بودیم و ماه‌های گذشته شاهد اهانت به پیامبر اکرم(ص) بودیم و امروز، روز جانفشانی برای دفاع از رسول خداست و ما به همه جهانیان که به پیامبر ما اهانت می‌کنند و یا در اندیشه اهانت هستند، می‌گوئیم که ما امتی هستیم که در برابر هیچ اهانتی سکوت نخواهیم کرد و برای دفاع از پیامبر و کرامت پیامبرمان آماده‌ایم و امروز با حسین ندای دفاع از رسول خدا را سر می‌دهیم تا جهانیان ندای لیبک یا رسول‌الله را بشنود.
 
دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان اظهار داشت: از دیدگاه ما یزید این عصر که باید با آن حسینی و کربلایی مقابله کرد، طرح صهیونیستی-آمریکایی است که ملت‌ها، مقدسات، کرامت و دین ما را تهدید می‌کند و مقابله با آن برای ما در اولویت قرار دارد.
 
وی نسبت به تبدیل کردن ایران به دشمنان اعراب هشدار داد و گفت: ما نسبت به تبدیل دشمنان به دوست هشدار می‌دهیم و می‌گوئیم که عده‌ای در جهان عربی و اسلامی تلاش دارند تا اسرائیل را دوست و ایران را دشمن جلوه دهند اما اسرائیل به دلیل ماهیت جنایتکارانه و تجاوزکارانه خود آنها را یاری نمی‌کند و هر بار با تجاوزات خود آنها را در مضیقه قرار می‌دهد .
 
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اینها نیز می‌بینند تمامی آن چیزی‌هایی که در سال‌های گذشته رشته کرده بودند، پنبه شد و من می‌گویم که همه طرح‌های آنها شکست خواهد خورد. ادامه مطلب...



      

برخی رسانه ها از اقدام رزمندگان مقاومت فلسطین در اسیر کردن خلبانان هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی پس از سرنگونی آن خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، منابعی اعلام کرده اند رزمندگان مقاومت فلسطین، در پی سرنگونی یک هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی با موشکهای زمین به هوا، خلبانان این هواپیما را به اسارت گرفته اند.
 
 این شبکه به نقل از منابع عربی گزارش داده است خبرهای تایید نشده ای حکایت از آن دارد که خلبانان این هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی که گفته می شود اف شانزده بوده، توسط رزمندگان گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اسیر شده اند.
 
خاطر نشان می شود با وجودی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه الجزیره منکر سرنگونی این هواپیما شده است، کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی با تایید مفقود شدن یک جنگنده در غزه تصریح کرد ارتباط با دو خلبان آن قطع شده است.
 
گردانهای عزالدین القسام با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی خطاب به رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود یکی از جنگنده های این رژیم را سرنگون کرده، و اقدامات غافلگیر کننده دیگری را نیز برای این رژیم تدارک دیده است.





      

افشاگری سید حسن نصرالله درباره عملیات هوایی بی‎سابقه در اسرائیل/
پهپاد ایرانی را حزب‌الله لبنان به نزدیک تاسیسات اتمی اسرائیل فرستاد/ منتظر غافلگیری‎های بیشتری باشند

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در یک افشاگری کم سابقه از یک عملیات پیچیده در عمق خاک اسرائیل با استفاده از پهپاد ایرانی پرده برداشت.

به گزارش رجانیوز، سید حسن نصرالله با اعلام عملیات منحصر به فرد هواپیمای شناسایی مقاومت در داخل اراضی اشغالی، تأکید کرد که این پهپاد ایرانی بوده و در لبنان توسط مقاومت مونتاژ شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" امروز در سخنانی برای برعهده گرفتن مسئولیت نفوذ هواپیمای شناسایی به اراضی اشغالی، تأکید کرد: این هواپیما که در مسیر مشخصی پرواز کرد، ایرانی بود و نه روس؛ و جوانان حزب الله آن را مونتاژ کردند.

پرواز هواپیمای شناسایی بر فراز دیمونا

سید حسن نصرالله نفوذ هواپیمای مقاومت لبنان به اراضی اشغالی را عملیاتی منحصر به فرد توصیف کرد و گفت:  مقاومت لبنان هواپیمای شناسایی پیشرفته ای را از داخل اراضی لبنان به سوی دریا فرستاد؛ این هواپیما پس از پرواز صدها کیلومتر بر فراز دریا از جنوب فلسطین وارد اراضی  اشغالی شد، و قبل از شناسایی شدن از سوی نیروی هوایی دشمن، بر فراز بسیاری از پایگاه های مهم این رژیم از جمله تأسیسات اتمی "دیمونا" پرواز کرد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: سخنرانی امروز به منظور برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات منحصر به فرد است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: این نخستین بار است که این نوع هواپیما مورد استفاده قرار گرفته و به چنین عمق و مناطق حساسی نفوذ کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه، هدف قرار دادن این هواپیما مسأله ای طبیعی بود و از قبل پیش بینی می شد، خاطرنشان کرد: دستاورد این عملیات آن است که این هواپیما صدها کیلومتر در منطقه‌ای پُر از رادار پرواز کرد؛ ولی صهیونیستها مدعی شدند که افتخار آنها این است که به حریم  هوایی آنها نفوذ نشده است.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: این نخستین تجربه موفق برای عبور از روی دریا است؛ ما امروز بخشی از توانایی های خودمان را افشا می کنیم، و این امر چیزی از حجم مسائل غافلگیر کننده دیگری را که داریم کم نمی کند.

وی ادامه داد: این عملیات نشان می دهد که ما این قدرت را داریم که توانایی هایمان را مخفی، و در زمان مناسب از آنها استفاده کنیم. ادامه مطلب...



      

سفر ایشان هشت روز طول می‌کشد و شما می‌توانید حضور آیت‌الله خامنه‌ای در طول سفر را از طریق این «مکان‌نما» پیگیر باشید.

برای دیدن نقشه اینجا را کلیک کنید.
 





      

یکی از فرماندهان سال‌های دفاع مقدس در بخشی از خاطرات خود به دیدار جمعی از فرماندهان با فرمانده وقت سپاه پاسداران در سال 63 اشاره و نقش اکبر گنجی در آن جلسه را بر ملا کرد.

به گزارش  خبرگزاری فارس، در دو بخش ابتدایی این گفتگوی زیبا و بلند خاطراتی از سردار شهید حاج حسین اسکندرلو، فرمانده گردان حضرت علی اصغر تیپ سیدالشهداء از زبان سردار حاج اکبر عاطفی خواندیم. در این بخش پایانی به دیدار بعضی از فرمانده گردان‌ها با فرمانده‌ وقت سپاه پاسداران، محسن رضایی اشاره شده و  به نقش خبیثانه اکبر گنجی در به هم زدن آن جلسه اشاراتی دارند که توجه شما را به این گفتگو جلب می‌کنیم.  ادامه مطلب...



      

سرلشکر جعفری:ممکن است جنگی رخ دهد اما نقطه پایان رژیم‌صهیونیستی خواهد بود

 

فرمانده کل سپاه گفت:به دلیل شتاب انقلاب اسلامی، غده سرطانی اسرائیل با ما سر جنگ دارد اما اینکه کی جنگ رخ دهد معلوم نیست.ممکن است جنگی رخ دهد اما صهیونیست ها اگر کاری را شروع کنند همانجا نقطه نابودی‌اشان خواهد بود.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های بهداری در رزم، گفت: توسعه انقلاب اسلامی یعنی توسعه دین خدا و نور الهی در زمین. باید قدر همه نعمت‌ها و الطاف خداوند نسبت به خودمان را بدانیم و در دفاع از انقلاب کم نیاوریم، برنگردیم و مثل برخی مقابل انقلاب نایستیم و مثل آنهایی که از کارهای گذشته‌شان پشیمان می‌شوند، نباشیم.
 
وی افزود: باید تلاش کنیم به خوبی فرهنگ دفاع مقدس را به نسل امروز و آینده منتقل کنیم که با لطف مقام معظم رهبری اقدامات خوبی در این خصوص صورت می‌گیرد.
 
جعفری تاکید کرد: هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام گیرد تا این حماسه به خوبی به نسل‌های آینده منتقل شود.
 
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه زمان در حال گذر و شرایط به شدت تغییر کرده و متحول شده است، گفت: جنگ 8 ساله با آن شرایط دیگر برای ما پیش نمی‌آید. چون شرایطی که امروز داریم با گذشته متفاوت است و دیگر مثل آن زمان در مظلومیت و نابرابری با دشمن نیستیم.
 
جعفری با بیان اینکه ممکن است جنگ برای کشور ما پیش بیاید، اظهار داشت: نیروهای مسلح ما در تجهیزات پیشرفت کرده‌اند و توانمندی‌هایمان بسیار بالا رفته است. کسی جرات حمله بخصوص حمله گسترده زمینی به ایران را ندارد.
 
وی تاکید کرد: البته ممکن است جنگ رخ دهد اما جای آن مشخص نیست. انقلاب اسلامی دیگر مرز ندارد و در جهان گسترده شده است.
 
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه به هر حال ما با لکه ننگ غده سرطانی در وسط کشورهای اسلامی که همان رژیم صهیونیستی است، سر جنگ داریم، گفت: اما مشخص نیست که این اتفاق چه زمانی بیفتد. الان آنها تنها راه مقابله با ایران را جنگ می‌دانند ولی این قدر احمقند که اربابانشان که کمی بیشتر می‌فهمند جلوی آنها را می‌گیرند. آنها باید بدانند اگر کاری را شروع کنند همان جا نقطه نابودی و اتمام ماجرایشان است.
 
جعفری ادامه داد: به هر حال این حوادث ممکن است رخ دهد البته اگر آنها عقلانیت به کار گیرند، مشکلی پیش نمی‌آید ولی آنها عقلانیتی ندارند وگرنه همه می‌دانند کسی قدرت مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی را ندارد. اما تضمینی برای عقلانیت آنها وجود ندارد و ممکن است آن جنگ اتفاق بیوفتد که ما باید آماده باشیم.
 
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ماهیت جنگ‌های آینده با جنگ 8 ساله بسیار متفاوت است، اظهار داشت: باید این تغییر ماهیت را در نیروها ایجاد کنیم که کار بسیار مشکلی است.
 
جعفری با بیان اینکه وقت بسیار کم و کارها بسیار زیاد است، اظهار داشت: باید تجربیات گذشته را پیش رو بگذاریم و جنگ‌های پیرامون شرایط و پشرفت‌ها را بررسی کنیم تا در جنگ‌های آینده از آنها استفاده کنیم ما باید تلاش کنیم به روز باشیم.
 
وی در ادامه محور مهم در بهداری جنگ‌های نوین را سیال بودن آنها دانست و تصریح کرد: در این حوزه نیز با استفاده از تجربیات گذشته و نگاه به تغییر ماهیت جنگ‌های آینده باید تمامی روشهای نوین بهداری در رزم طراحی شود.
 
فرمانده کل سپاه در پایان پیشرفت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه بیمارستانی و بهداری را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد که این روند روز به روز تداوم و گسترش یابد.





      

عکس های دفاع مقدس اگر ساماندهی و نگه داری نشود متاسفانه از بین خواهد رفت.

 
عباس میرهاشمی هنرمند برجسته کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن عکاسان انقلاب دفاع مقدس به دنبال آثاری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس است.
 
وی گفت: در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برنامه ریزی صورت گرفته است که آثاری که با موضوع دفاع مقدس در قالب عکس موجود است را ساماندهی نماید.
 
میر هاشمی تصریح کرد: عکس هایی که به انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس می رسد بررسی و ساماندهی و برای بانک اطلاعاتی این انجمن نگه داری می شود.
 
*زنگ خطر برای آثار دفاع مقدس
وی گفت: نمی توانیم بگوییم که آثار به ویژه عکس های انقلاب و دفاع مقدس فراموش شده است اما باید یک برنامه ریزی با اعتبار و بودجه مشخص به جهت ساماندهی عکس های انقلاب و دفاع مقدس اختصاص داده شود.
 
وی اظهار داشت: عکس های انقلاب و دفاع مقدس تاریخ تصویری مملکت ما هستند بنابراین باید به عنوان میراث فرهنگی کشورمان حفظ شود.
 
میرهاشمی در ادامه هم چنین درباره وضعیت عکس های دفاع مقدس گفت: چون نگاتیوها با مواد شیمیایی بوده و نیز به دلیل آنکه عکس ها سیاه و سفید بوده دچار آسیب بیشتری و غیر قابل چاپ می شوند.
 
وی گفت: در برخی اوقات ظهور آنها درست صورت نگرفته بنابراین فرسایش آنها سریع تر انجام می گیرد و به این ترتیب عکس ها زودتر از بین می رود.
 
این هنرمند برجسته عکاس کشورمان گفت: عکسهای دفاع مقدس می بایست به فایلهای دیجیتال تبدیل شود و اطلاعات آنها نیز استخراج شود.
 
*عکس های دفاع مقدس در حال از بین رفتن است
وی درباره راهکار جلوگیری از نابودی عکسهای دفاع مقدس گفت: در ابتدا که عکسها به انجمن ارائه می شود می بایست مورد بررسی قرار گیرد، خیلی از عکسها که یک حلقه هستند به چند رشته درآمده، گاهی اوقات اطلاعات ما تنها یک فریم است و فریم بندیی وجود ندارد و این در حالی است که برای به دست آوردن اطلاعات نیازمند فریم های بیشتری هستیم.
 
وی گفت: عکس هایی که با موضوع دفاع مقدس به دست می آید از سوی دو کارشناس به صورت فریم به فریم بررسی می کنند و سپس عکس ها با قابلیت بالاتر اسکن می شود و در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس نگه داری می شود.
 
میر هاشمی گفت: عکسهایی که از سوی عکاسان به انجمن داده شده با اجازه خود عکاس و صاحب عکس در انجمن نگه داری می شود.





      

 

فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» به کارگردانی حمید بهمنی جمعه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

به گزارش  فارس، فیلم تلویزیونی «گلوگاه شیطان» روز جمعه -31 شهریورماه- ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
 
بنا بر این گزارش، فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» به کارگردانی حمید بهمنی و تهیه‌کنندگی سعید شرفی‌کیا مقطع زمانی بین سالهای 62 تا 64 را روایت می‌کند و در آن عملیات هوایی و جنگ در آب و خشکی به تصویر کشیده می‌شود.
 
«گلوگاه شیطان» درباره عملیات شناسایی والفجر8 و درباره گروهی از غواصان است که برای شناسایی و آماده‌سازی عملیات والفجر8  اقدام می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که شرایط خطرناک است. آنها دست به طراحی جدیدی می‌زنند و در این کشمکش عراقی‌ها متوجه جریان می‌شوند.
 
امین زندگانی، پوریا پورسرخ، جمشیدهاشم‌پور، جعفردهقان، محمدحاتمی، علیرضا کمالی، علیرام نورایی، محمد ربانی، مهدی محمدزاده، سید مهدی حیدری و بهروزمیرلو از جمله بازیگران این فیلم هستند.
 
فیلمبرداری سکانس‌های زیر آب فیلم، توسط جعفرعبدی‌پور در جزیره قشم  انجام شده و بخشی از فیلمبرداری نیز در استخری که در اتوبان بعثت آماده شده بود، انجام گرفت. مدیریت فیلمبرداری کار را امیرکریمی برعهده داشته است.
 
تدوین فیلم توسط حسین غضنفری انجام شده و صداگذاری فیلم نیز برعهده حسین مهدوی بوده است. ساخت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای فیلم را نیز هادی اسلامی برعهده داشته است.

 





      

یک روزنامه لبنانی طی گزارشی از تولید جنگنده "اف15" در ایران خبر داد و نوشت که "واشنگتن از دستیابی تهران به این فناوری حیرت‌زده شده‌اند.

به گزارش آنا، برخی رسانه‌های لبنانی طی گزارشی به آخرین دستاوردهای دفاعی ایران، پرداختند.
 
در این گزارش آمده است که، "آمریکایی‌ها این روزها خواب راحت ندارند، چرا که ایرانی‌ها هر روز قدرت و توان موشکی خود را به نمایش می‌گذارند.
 
آنطور که این روزنامه گزارش داده، ایران به فناوری ساخت کلاس جدیدی از جنگنده‌های پیشرفته دست یافته و جنگنده اف15 تولید کرده است. "واشنگتن از اقدام ایران در ساخت هواپیماهای «اف 15» آن هم به تعداد زیاد بسیار متعجب شده است."
 
اف-15 جنگنده اصلی آمریکا برای مراقبت از مرزهای هوائی این کشور است که ساخت آن را شرکت مک‌ دانل- داگلاس که اکنون بخشی از شرکت بوئینگ است، برعهده‌ دارد.
 
روزنامه الدیار لبنان در این گزارش همچنین تأکید کرده که آنان همچنین از اینکه ایرانی‌ها توانستند موشک‌های دور برد تولید کنند، به گونه‌ای که برخی از موشک‌های ایرانی قادر است تا به سواحل فرانسه برسد، انگشت به دهان و حیران هستند.
 
به گزارش آنا، سردار مهدی فرحی معاون وزیر دفاع ایران در روزهای اخیر طی گفتگویی از رونمایی کی نوع موشک جدید با بردی بالغ بر 2000 کیلومتر خبر داده بود.
 
"گرت پورت" مورخ و محقق آمریکایی اخیراً در گزارشی به نقل از "یوری روبین" فرمانده پدافند موشکی رژیم صهیونیستی بین سال‌های 1991 تا 1999 نوشته بود که "نتایج حملات موشکی ایران به ساختمان‌های اداری اسرائیل بسیار جدی خواهد بود. اگر دولت در اثر این حملات از هم فرو بپاشد، قوای مسلح آن نیز نمی توانند به جنگ ادامه دهند."
 
کارشناسان نظامی معتقدند که دستیابی صنایع دفاعی ایران به فناوری ساخت و تولید موشک‌هایی برد بلند، گامی جدید در جهت پاسخ به تهدیدات غرب است، موضوعی که رهبر انقلاب از ان به عنوان پاسخ تهدید با تهدید یاد کرده بودند.





      

ناصر چیت‌سازیان پدر شهیدان "علی و امیرمحمد چیت‌سازیان" صبح امروز در سن 83 سالگی در همدان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، پیکر مرحوم "ناصر چیت‌سازیان" فردا ساعت 9 صبح از مقابل مسجد قبا تشییع می‌شود.
 
"علی چیت سازیان" از سرداران شهید استان همدان است که در سال 66 هنگامی که فرمانده عملیات اطلاعات سپاه انصار الحسین(ع) بود شهد شهادت را نوشید.
 
"محمد امیر چیت سازیان" از جهادگران همدانی بود که ششم تیرماه سال 66 در ماووت عراق به شهادت رسید.





      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده