سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دفاع مقدس
منوی اصلی
مطالب پیشین
کارنامه عملیات ها
جنگ دفاع مقدس
همسنگران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 7
  • کل بازدید : 940300
  • تعداد کل یاد داشت ها : 570
  • آخرین بازدید : 103/1/28    ساعت : 1:10 ع
درباره ما
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
شهدا ، امام خامنه ای ، مقاله ، مداحی ، امام خمینی(ره) ، شهید ، دفاع مقدس ، رهبری ، آمریکا ، اسلام ، تفحص ، ایران ، داعش ، فتنه ، قم ، قوطی ، لبنان ، لبنانی ، م.ه ، مانیفیست ، مبارزه ، محمد جواد مظاهری ، محمد شهبازی ، مهدی ، موسوی ، میلیتاریسم ، ناتو ، نهضت ، نیروی قدس ، هیتلر ، ولایت ، کربلا ، کیهان ، مدافع حرم ، مذاکره ، مذهب ، مردم ، مرگ ، مغنیه ، فقه ، فقه حکومتی ، قاسم سلیمانی ، دبیرستان ، دفاع ، شهدا همدان ، شهید خرازی ، شهید زنده ، شهید مهدی نوروزی ، شهیدان ، شیطان بزرگ ، صدام ، ظلم ، عاشورا ، عراق ، علی چیت سازیان ، بسیجی ، پناهگاه ، پهلوی ، تجاوز ، دهه فجر ، دولت ، دکترین ، رزمنده ، روحانیت ، زفراندوم ، ژنرال ، سامرا ، سپاه ، ستار ابراهیمی ، سردار الله دادی ، سنگر ، سید حسن نصر الله ، شاه ، شبکه ، شعر ، شهادت ، جبهه ، جملات ، جنگ ، جهاد ، جهاد مغنیه ، جهانی ، حاج قاسم سلیمانی ، حبیب الله مظاهری ، حرم ، حزب الله ، حسن البکر ، حسن عباسی ، حسن مرادی ، حوزه ، حکومت ، خراسان ، خیانت ، اسلاید ، القاعده ، المنار ، امام حسن ، امام حسین ، آیزن هاور ، استراتژیک ، اسرائیل ، امام6 ، انقلاب ، انگلیس ، امام خمینی ، 9 دی ، آب ، آقازاده ،

یکی از پیشکسوتان قدیمی مسجد جمکران ماجرای حضور سیدحسن نصرالله در مسجد جمکران پس از جنگ 33 روزه را بیان کرد.

روزنامه جوان نوشت: نیمه‌شعبان که می‌شود نام مبارک امام زمان(عج) اولین چیزی است که به ذهن خطور می‌کند در حالی‌ که ما باید هر لحظه و هر مکانی به یاد ایشان که امام عصر هستند باشیم و ارتباط خود را با حضرتش تقویت کنیم. یکی از مکان‌‌هایی که برای این مسئله سفارش شده مسجد مقدس جمکران است؛‌ مسجدی که مردمان زیادی را هر هفته از نقاط مختلف کشور و دنیا مانند آهن‌ربایی به سمت خود می‌کشاند. به مناسبت نیمه شعبان گفت‌وگویی خواندنی با حجت‌الاسلام محمدجواد زارعی از متصدیان قدیمی مسجد داشته‌ایم.

 

* در ابتدا کمی در مورد مسجد جمکران و شکل‌گیری آن برایمان نقل کنید.

مسجد مقدس جمکران در شب 17رمضان سال 373 به امر امام زمان(عج) بنا شده که 1061سال از احداث آن می‌گذرد البته در ابتدا مسجد کوچک 60 تا70 مترمربع بود در طول سال‌ها به دلیل حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله آسیب دیده بود و چندین بار مرمت و بازسازی شده است و همواره مأمن بزرگان و علمای مسلمان بوده است. مسجد مقدس جمکران به‌ قدری دارای اهمیت است که نمازخواندن در آن مانند اقامه نماز در خانه خداست.

 

* طرح جامعی که برای بازسازی مسجد درنظر گرفته شده به چه صورت است؟

در این طرح 200هکتار برای مسجد در نظرگرفته شده که بخش فرهنگی آن شامل کتابخانه، حوزه علمیه، ‌دارالفقاهه و شیعه‌شناسی است. امروز مجموعه صحن و اطرافش 675 هزار مترمربع است که در صورت تکمیل صحن‌ها از زیباترین و باشکوه‌ترین صحن‌ها خواهد بود. صحن اصلی مسجد 40 هزار مترمربع وسعت دارد سه هزار مترمربع رواق اطرافش ساخته شده است همچنین در اطراف صحن اصلی 6 شبستان با زیربنای 80 هزار مترمربع ساخته می‌شود تا در فضای شرجی شهر جمکران و سرمای زمستان، زوار در فضای مطلوبی باشند. سرویس‌های بهداشتی هم در دو طبقه با پله‌های برقی و آسانسور است تا افراد پیر، بیمار یا جانبازان با مشکلی برای طهارت و وضو مواجه نشوند ان‌شاءالله طرح جامع مسجد کم‌کم تکمیل می‌گردد.

 

* بودجه‌های ساخت از کجا تأمین می‌شود؟

ما بودجه دولتی نداریم همه از موقوفات، نذورات و هدایای مردمی است که ساخت را پیش می‌برد به همین خاطر ساخت و ساز صحن‌ها و بخش‌های مختلف ممکن است دیریا زود ‌شود و زمان ببرد.

از چه زمانی مسجد جمکران رسانه‌ای شد و به غیر از خواص برای عموم هم شناخته شد؟

از سال 1377 اولین کلیپ‌های تلویزیونی توسط معاونت مسجد ساخته شد؛ کلیپ‌ها به همراه اشعاری که برای امام زمان(عج) خوانده شده بود تنظیم و ساخته می‌شدند و به صداوسیما هدیه می‌گردید تا زمینه شناخت عمومی از این مسجد مقدس و با ارزش برای همگان فراهم شود و خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی بینندگان تلویزیونی روبه‌روشد به‌ صورتی‌که تلفن‌های زیادی از نقاط مختلف داشتیم که از ما درباره مسجد سؤال می‌کردند و اطلاعات بیشتری می‌خواستند وکم‌کم بستر رفت و آمدها به این فضای معنوی بیشتر شد.

 

* اولین کلیپ توسط چه کسی ساخته شد؟

نادر طالب‌زاده که فردی انقلابی و متعهد است؛ او ارادت زیادی به ساحت حضرت مهدی(ع) دارد ما از این هنرمند دعوت کردیم ایشان هم با طیب‌خاطر پذیرفت. یادم است آن زمان امکانات فیلمبرداری مثل امروز نبود و این کارگردان با سختی زیادی کار فیلمبرداری از نقاط مختلف مسجد را می‌کرد حتی چون ریل و نقاله برای فیلمبرداری در حال حرکت نداشتیم سوار فرغون بنایی می‌شد و در حالی‌که دوربین در دست داشت ما دور مسجد می‌چرخاندیمش تا فیلم بگیرد یا از بالای گنبد و مناره‌ها با سختی فیلم می‌گرفت تا مسجد را به نحوه احسن رسانه‌ای کند؛ ان‌شاءالله از امام زمان(عج) اجرکارشان را بگیرند. با خلوص نیت او و سایر دوستان کار خوبی ازآب درآمد و برای ساخت فیلم‌ها و کلیپ‌های دیگر زمینه شد و امروز چه در شبکه‌های داخلی و چه برون‌مرزی از مسجد برنامه‌سازی دارند.

 

* ماجرای عریضه‌نویسی برای امام زمان(عج) چیست؟

این مسئله‌ای است که به تمام ائمه معصومین حتی درزمان خود ایشان برمی‌گردد به این صورت‌که اول دعایی می‌نویسیم بعد عرض حاجت را می‌آوریم سپس عریضه را در حرم ائمه اطهار(ع) می‌اندازیم یا اگر دسترسی نداشتیم در آب روان می‌ا‌ندازیم. هر جای دنیا باشیم فرقی هم نمی‌کند از قدیم هم وقتی مسجد جمکران ساخته شد چون زیر نظر و نظارت خود امام زمان(عج) بوده است مردم برای عرض حاجت عریضه‌نویسی داشته‌اند ماجرای این قضایا به‌ طور کامل در کتاب نجم‌الثاقب آمده است.

 

* چه شخصیت‌های مهمی از سرتاسر دنیا به مسجد جمکران آمده‌اند؟

به غیر از بزرگان و مراجع داخل کشورمان به‌خصوص حضرت آقا، ‌ما همیشه میزبان شخصیت‌های مختلف دنیا زائر داشته‌‌ایم از کشورهای عراق، ‌عربستان، حوزه خلیج‌فارس، ‌اروپا و امریکا چه شیعه و چه غیرشیعه اینجا آمده‌اند افرادی مانند سیدحسن نصرالله که از بعد ازجنگ 33 روز به توصیه حضرت آقا برای گشایش امور به زیارت جمکران آمده یا چند سال پیش وزیر بهداشت کشور مالزی یا بنگلادش (دقیق خاطرم نیست) این خانم چند روزی کار را رها کرده و برای بیتوته و عبادت به مسجد جمکران آمده بود و بسیاری از شخصیت‌های دیگر که هربار به مسجد جمکران آمده‌اند.

 

* مسجد جمکران دارای کرامات و معجزات زیادی بوده است آیا آماری از این کرامات دارید؟

درگذشته کرامات حقیقی ثبت و ضبط می‌شد اما کم کم به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده افراد ناباب ازاین کرامات و تهمت خرافه‌گرایی زیاد به آن پرداخته نمی‌شود اما همیشه زائران حضرت به فراخور معرفت مشمول کرامات بوده‌اند.

 

* چه توصیه‌ای به زائران مسجدمقدس جمکران دارید؟

از حضور در مسجد و انجام اعمال با حضور دل غافل نشوند زیرا امام حی و ناظر بر آنها هستند به‌خصوص ذکر صلوات پایانی نماز را با خلوص بخوانند که بسیار کارساز است.

 

* سالانه چه تعداد زائر به مسجد جمکران مشرف می‌شوند؟

در سال حدود 17میلیون زائر و نمازگزار در نقاط مختلف کشور و سرتاسر دنیا به مسجد مقدس جمکران می‌آیند.

 

* بیشترین زائران از کدام شهرهای کشور هستند؟

از همه جای کشورحتی دورافتاده‌ترین نقاط به مسجد برای نماز و عبادت می‌آیند اما از اصفهان بیشترین و سازماند‌هی شده‌ترین زائران را داشته‌ایم.

 

* با توجه به اهمیت مسجد مقدس جمکران و اینکه دشمنان همواره از حضور امام زمان(عج) هراسان بوده‌اند آیا با توطئه‌هایی مثل بمب‌گذاری در این مکان روبه‌رو بوده‌اید؟

خوشبختانه به برکت امام زمان(عج) و نظارت‌ها و کنترل‌ها زائران و نمازگزاران در کمال آرامش و امنیت حضور داشته‌اند و مورد خاصی اتفاق نیفتاده است.

 

* دشمنان در مورد مسجد جمکران با شبهه‌افکنی شیعیان را متهم به خرافه‌گرایی می‌کنند؛ برای روشن شدن افکار عمومی برنامه‌‌ای دارید؟

به ‌هر حال دشمن به خوبی از اهمیت منجی آخرالزمان(عج) مطلع است و همواره به دنبال تخریب مبحث مهدویت بوده است لذا انتشارات مسجد مقدس جمکران، کتاب‌های متعددی در زمینه پاسخگویی به شبهات و ابهامات ایجاد شده دارد از طرفی مراکز پاسخگویی نیز دایر کرده‌ایم تا هرکس می‌خواهد حضوری با کارشناسان بحث کند و ابهاماتی که در او ایجاد شده را برطرف نماید.

 

* انتشارات مسجد جمکران از چه زمان تشکیل شده و چقدر غنی است؟

از سال 1374 مشغول به کار بوده و در حال حاضر قریب به 600 عنوان آثار ارزشمند پیرامون مسائل مهدویت و امام زمان(عج) در این انتشارات به چاپ رسیده است کتاب‌هایی مانند مهدی موعود که ترجمه جلدهای 52 و 53 کتاب بحارالانوار علامه مجلسی به زبان ساده است. کتاب‌هایی مانند نجم‌الثاقب، ‌دارالسلام و... همه در مورد امام زمان(عج) هستند که اطلاعات خوبی به خوانندگان می‌دهند.

 

* استقبال از کتاب‌ها چگونه بوده است؟

به‌حمدالله انتشارات با اقبال خوبی ازسوی مردم روبه‌رو بوده است به‌خصوص نوجوانان و جوانان بیشترین مخاطبان کتاب‌ها بوده‌اند. قریب به 80 درصد زائرانی که به مسجد جمکران می‌آیند به انتشارات سرمی‌زنند و کتاب تهیه می‌کنند.

 

* کتاب‌ها به زبان‌های دیگر هم ترجمه شده‌اند؟

بله به زبان‌های آلمانی، ‌انگلیسی، ‌استانبولی، ‌آذری، ‌بنگالی، ‌اردو و... درنظرداریم به زبان‌های دیگر هم ترجمه کنیم تا افراد بیشتری از این آثار ارزشمند فیض ببرند.

 

* به عنوان خادم درگاه امام زمان (عج) اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

ما در اینجا افتخار خدمتگزاری به زائران امام زمان (عج) را داریم که رفتار و گفتارمان زیرنظرآقا است. الطاف و عنایات امام زمان(عج) همواره شامل حال ما همه خادمان بوده است. من هر روز به اینجا می‌آیم عشق روز اول حضورم را دارم به‌همین خاطر باید مراقب باشیم تا سلب توفیق نشویم امیدوارم بتوانیم رضایت امام زمان(عج) و زائران ایشان را برآورده کنیم و بیش از پیش در این عرصه بمانیم و فعالیت داشته باشیم. ان‌شاءالله هرچه زودتر زمینه ظهور مهیا شود و چشممان به جمال حضرتش روشن گردد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920327000734#sthash.wMVDerAD.dpuf





مطلب بعدی : وای به وقتی که میلیتاریسم ایران زنده شود       


پیامهای عمومی ارسال شده